Hoe kun je (overtuigend) flauwvallen op het toneel?

Ik moet voor een musical flauwvallen, hoe doe ik dit zo overtuigend mogelijk, zonder heel lomp te moeten vallen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

probeer een beetje schuin te vallen en probeer jezelf een beetje te laten struikelen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat lijkt dan totaal niet op flauwvallen...
Je bent waarschijnlijk bang om te vallen. Leg een matras op de grond en blijf oefenen met vallen. Niet bang zijn voor pijn.

Je moest eens weten hoeveel acteurs/actrices blauwe plekken en schrammen oplopen door bijv. valscenes.
Ook daarom hebben we de stuntdubbel mensen in de grotere producties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iemand die flauw valt voelt dat aankomen. Je bent dus nooit in een keer 'van de wereld'.
Ik ben een aantal keren flauw gevallen en probeerde me toch tevoren ergens aan vast te houden. Je kan dus op het toneel zeker je val breken door ergens naar te tasten en dan pas onderuit te gaan. Daarna laat je je als een lappenpop vallen.
8 jaar geleden
Gebaseerd op wanneer ik iemand flauw zag vallen: het makkelijkste in jouw situatie is om eerst een beetje te wankelen, dan je ogen omhoog te laten rollen en in echt echt zou je waarschijnlijk voorover vallen op je knieen, maar minder pijnlijk en minder lomp is om je schuin te laten vallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iemand die flauw valt , zakt meestal eerst door de knieen Vandaar de uitspraak : (zijn/haar knieen begaven het) . Dan ben je ook al wat dichter bij de grond en heb je minder kans op letsel.