hoeveel € heb je als je van alle landen, alle versie's 1 muntstuk hebt?

1c t.e.m 2€, van alle deelnemende landen en hun verschillende afbeeldingen op hun munt(en)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Alle munten zijn 1 cent, 2 cent, 5 cent, 10 cent, 20 cent, 50 cent, 1 euro, 2 euro. Dat samen is €3,88. Er zijn 19 landen die de Euro gebruiken als Valuta. Dat zou dus betekenen €3,88 x 19 = €73,72 ervan uit gaande dat ieder land unieke munten gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 setje per land is €3,88 waard. Er zijn 32 setjes (de net toegetreden Litouwen meegrekend).
32×3,88=124,16
Maar er zijn ook nog speciale herdenkingsmunten geslagen die er gewoon uitzien als een 2 euro munt en ook deze waarde hebben. Er zijn in totaal 183 van deze munten geslagen met een waarde van € 366.

Alle munten samen zijn dus €490,16 waard. De verzamelwaarde heb ik buiten beschouwing gelaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Je vergeet alle jaartallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vrij lastig om dit ook te berekenen omdat niet alle munten in alle landen ieder jaar opnieuw geslagen worden. Ik kan er ook geen bron van vinden welke munten in welk jaar geslagen worden. Maar uit de vraag kun je ook halen dat het om de afbeeldingen gaat. Wel weet ik dat diverse landen munten hebben uitgebracht met als jaartal 1999. Toen was de euro nog niet in omloop. Dit was o.a. in nederland het geval. http://www.eurodiffusie.nl/euros-jaarlijks-geslagen