Hoe word ik een zandtovenaar?

Ik heb wel eens op tv een zandtovenaar gezien die dan prachtige kunstwerken maakt met alleen zand. Dat doet hij op een soort tafel met glazen plaat ofzo. Dat krijg je dan ook op een beeldscherm te zien. Ik zou dat ook graag gaan willen leren en dan wil ik thuis oefenen. Maar mijn vraag is wat je dan allemaal nodig hebt om hetzelfde te doen als de zandtovenaar. Heb je een winkel waar je de spullen kan kopen of kan je het zelf in elkaar knutselen. Het zou heel fijn zijn als iemand hier iets van weet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een oude overheadprojector een diascherm en heel fijn heel droog zand zijn voldoende. De rest is een kwestie van heel veel oefen en natuurlijk aanleg en een goed artistiek inzicht (anders schilderde iedereen wel als Rembrandt).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je misschien ook waar je een overheadprojector en een diascherm kan kopen? En kan je heel fijn en droog zand ook kopen ofzo? :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En waar moet je op oefenen met het zand? Want ik vind het wel leuk als ik beetje hetzelfde heb als de zandtovenaar. Dus dat je echt witte lijnen ziet.