Dan moet je de huid strippen. Bij een staart is dit nogal een secuur werkje, omdat er weinig oppervlak is.
Als eerste heb je een goed scherp en relatief smal mes nodig.
Je zorgt dat je de staart strak kan houden zodat de snede recht blijft, en dan maak je van begin tot eind een snee in het vel. Nu kan je het vlees daar opzij duwen.
Als je dit doet, zie je als het goed is een witachtig 'vlies' tussen de huid en het bot en eventueel onderligende vlees. Dit vlies vormt de verbinding tussen huid en vlees/bot, en als je dit voorzichtig, met korte halen loshaalt, heb je de huid met haar en al los.

Nu is het een kwestie van dit herhalen tot je de huid er rondom af hebt. Je mes tussendoor aanzetten is aan te raden, omdat je nog wel eens op bot stuit.

Heel veel succes (en vooral geduld!), en als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag. Het is geen werkje wat veel mensen graag doen, maar wel erg interessant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik begrijp nu wat je bedoelt. Dus je moet eerst weten op welke plaats in de staart het bot ophoudt, en dan rondom de huid eraf halen tot op het bot?