Om goed te kunnen zingen moet je ook goed kunnen horen. Daarnaast moet je ook controle over je strottenhoofd hebben. Goed met je ademhaling om kunnen gaan enz.

Er zijn zoveel aspecten die nodig zijn om zuiver te kunnen zingen. Als alles mooi in harmonie is en je bent ook nog eens heel muzikaal, zou je zomaar heel zuiver kunnen zingen.

Maar het antwoord op je vraag is; Ja, iedereen kan zingen, maar of iedereen het ook mooi vindt is een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja als je lang oefent wel
je moet dan eerst leren hoe je je tong en lippen moet gebruiken.
en daarna veel stemoefeningen doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen kan het genot ervaren van zingen! Alleen of het zuiver is, hangt af van het gehoor, en van techniek.
Dat neemt niet weg, dat zingen heerlijk is om te doen.

In een groep kan iedereen zingen, dat in ieder geval, omdat er toch binnen een groep correctie optreedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja iedereen die hier lichamelijk toe in staat is kan leren zingen, maar niet iedereen kan mooi leren zingen. Je moet er gevoel voor hebben.

Het is net als piano spelen, het is niet moeilijk om na wat oefening te leren welke toets je moet aanslaan bij welke noot, dat kunstje kan iedereen met een beetje intelligentie onder de knie krijgen, maar om er muziek van te maken heb je gevoel voor ritme en muzikaliteit nodig.

Met zingen gaat het net zo.