Locken met een naaimachine

Hoe kan je locken met een naaimachine, welke steek moet je daarvoor gebruiken die er het dichts bij n locksteek komt.
Zover ik weet zit er geen locken op en ksn ook geen lockmachine kopen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je zou gewoon de grootste zigzagsteek kunnen kiezen. Als die er opzit, is ook de zoomsteek een heel aardige, die steekt dus aan de ene kant twee of drie steekjes en aan de ander kant één.
Maar zojuist heb ik nog zitten werken met mijn naaimachine, gewoon de grote zigzag bevalt mij het beste en is ook het simpelste. je moet wel heel nauwkeurig spelden want misschien wil je de stukken breisel of stof schoon dus zonder zichtbare naad aan elkaar zetten, dat is lastig. Leg je het ietsje op elkaar, dan gaat het met de zigzag natuurlijk heel erg simpel.