Is er verschil tussen Oost-Indische inkt en de inkt in typemachines?

Heb ik een speciale inktsoort nodig, of kan ik gewoon de Oost-Indische inkt die ik gebruik voor mijn kroontjespen gebruiken om mijn inktlint in mijn typemachine opnieuw te inkten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Gaaf dat je nog een typmachine hebt! Maar dat terzijde :)

Oost-Indische inkt vloeit veel meer uit dan de inkt wat op je lint zit.
Die is 'stroperiger' en vlekt dus niet zo bij het typen. Beter dus om, als het lint echt versleten is (weet niet hoe lang die er al op zit?) die te vervangen.
Je kan ze (online) bestellen, bijvoorbeeld hier:

http://www.marktnet.nl/kantoor/typemachines/inktlint-voor-typemachine-schrijfmachine-kassa-prikklok-6520969.htm

Ik heb rondgezocht, maar kon de inkt die ervoor gebruikt wordt helaas nergens meer vinden. Misschien bij een 'echte' winkel in kantoorartikelen? Daar kan je soms ook linten bestellen trouwens.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat vroeg ik me inderdaad dus af. Het lint zelf is nog in goeie kwaliteit, alleen dus droog
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval ga ik op zoek naar andere inkt(zogenaamd stempel-inkt, ben ik net achter gekomen) en zo niet koop ik inderdaad wel nieuw lint, dankjewel ;-)