Heb een peter lynn peel 5.0 (vlieger) gevonden, wat moet je leeftijd of gewicht hiervoor zijn?

Ik heb een peel 5.0 gevonden in de schuur, hij ziet er goed uit met alles nog in orde, lijn zit erbij. maar hoe zwaar of hoe oud moet je zijn om deze te kunnen vliegeren?! dat je straks niet de lucht in getrokken wordt! btw hij heeft een spanwijdte van 5 meter... bedankt JoeriT

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Er is geen specifieke leeftijd gebonden (wettelijk) aan de matras kites. Het is natuurlijk logisch dat een kind van 10 hier niet mee kan kyten. Ook is er geen gewicht (wettelijk) aan verbonden. Wel is er een duidelijk verschil tussen kites voor beginners, en kites voor gevorderden. Er wordt wel aangeduidt tot welke windkracht een kite geschikt is. Het is vaak wel de bedoeling dat de kite je omhoog kan krijgen zodat je kan kitejumpen. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij je mee naar Engeland neemt. Als je enigzins twijfelt (het kan gevaarlijk zijn, dus neem de regels in acht) ga dan even langs de kitewinkel. Ze kunnen je prima adviseren.

http://www.hoog-vliegers.nl/matras_vliegers.html
http://www.nederland-kite.nl/