Kan ik als particulier workshops geven?

Heeft iemand tips voor zelf workshops geven in clubhuizen verzorgingstehuizen e.d. als particulier. Ik maak al wat jaartjes 3D kaartjes en scrapbooken en zou hier graag iets meer mee doen. Is het mogelijk om dit als particulier te doen, of moet ik weer inschrijven voor kvk e.d. Wil kleinschalig wat leuks uitdragen, geen zin in dure rompslomp. hoeft niet meer te kosten dan dat ik eraan verdien. Alle tips welkom!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zelf geef ik ook workshops (mozaïek), sommige gewoon als vrijwilliger, maar andere wel betaald. Ik laat me in dat laatste geval 'inhuren' door de betreffende organisatie, en geef de inkomsten daarvan op aan de belasting. Als je dit op kleine schaal doet, hoef je je niet in te schrijven bij de kvk. Anders wordt het natuurlijk als het je broodwinning zou zijn, maar daar is bij jou ook geen sprake van.

Ik wens je alvast veel plezier met de workshops toe!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig ben ik (als vrijwilliger) in een verzorgingstehuis 'gerold', en daar worden verschillende activiteiten georganiseerd. Misschien dat je gewoon verschillende huizen (of hun overkoepelende organisatie, hier in Nijmegen is dat de ZZG) kan benaderen, en je plan voor kan leggen. Wie weet hoe blij ze ermee zullen zijn! Verder misschien buurthuizen, scholen, naschoolse opvang e.d. benaderen of eens kijken in de plaatselijke stadsgids, als jullie die hebben. Ontzettend leuk idee overigens, waar je niet alleen zelf veel plezier van zal hebben, maar de deelnemers ook! Succes!