Zelf berenschijven maken maar van welk materiaal?

Ik wil weer gaan beginnen met het maken van beren en heb daarvoor o.a. berenschijven nodig. Nu kreeg ik een tip om deze zelf te maken van karton, maar heeft iemand enig idee wat voor dikte ik dan moet gebruiken en waar ik de splitpennetjes om deze vast te zetten en het karton zelf kan kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is dat?
Amadea
11 jaar geleden
De vraag lezende dacht ik dat het over een snack ging...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat ook aan de berenhap te denken

Antwoorden (1)

Gewoon stevig karton dat niet zo heel snel ombuigt, zoals bijvoorbeeld van een schoenendoos voldoet uitstekend. Knutselkarton of dozenkarton is vaak te zacht.

Nog beter is gewoon rondjes te knippen uit wat dikker plastic (beetje zoals dat onder in (fiets)tassen vaak zit, en dat je kunt kopen bij de winkel met knutselspullen. (Helaas zijn daar, behoudens wellicht Pippoos, niet echt ketens van die in elke stad zitten, maar zijn het vaak afzonderlijke zelfstandige winkels. Soms geombineerd met teken- en schildermateriaal, soms met handwerkmateriaal, soms met spul om kaarten te maken. Ik kan je dus niet zo een specifieke winkel noemen).

Splitpennen koop je gewoon bij elke kantoorboekhandel. Maar ook winkels met knutselmaterialen hebben vaak splitpennen in soorten en maten. De gewone voldoen echter prima ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook bij de bouwmarkt - helemaal deftig - kun je voor weinig geld metalen ringen met een gaatje er in kopen. Zogenaamde vulschijven. Die zijn echter voor doorsnee splitpennen snel wat te groot ; je zou een gat moeten hebben van minder dan 5 mm. Maar je kunt altijd even kijken ; niet geschoten, altijd mis.