BAM!! ff Googlen en je vindt allerlei info:

Informatie over vissen, hengelen en de benodigde vergunningen om in de rivieren en de meren in Spanje te kunnen vissen. Maar ook het zeevissen en het hengelen vanaf de kust komt aan bod.

Een regionale vis- of een hengelvergunning (permiso/licencia de pesca) is vereist indien men wil vissen in de rivieren, meren en de zee.

•Een visvergunning is geldig voor vijf jaar
•Vergunningen zijn beschikbaar voor iedereen vanaf 16 jaar en ouder
•Een ouder of voogd moet de vergunning aanvragen voor kinderen onder de 16 jaar
•Vergunningen zijn in sommige regio's gratis voor Spaanse inwoners ouder dan 65 jaar
•Op de vergunning staat waar men mag vissen en of het een “vang en vrijlaten” gebied (sin meurte) is

Houders van een geldige buitenlandse visvergunning kunnen gemakkelijk dezelfde dag een Spaanse kustvergunning krijgen op voorlegging van hun visvergunning, identiteitsbewijs, aanvraagformulier en de voorziene kosten op een kantoor van het Ministerie voor Leefmilieu (Ministerio de Medio Ambiente).

Voor diegenen die geen geldige buitenlandse visvergunning bezitten gelden er andere regels. Zij moeten met gunstig gevolg een test in het Spaans afleggen vooraleer zij in aanmerking komen voor een Spaanse visvergunning. Na de test kan het een maand duren vooraleer men de uitslag en de gebeurlijke vergunning krijgt.

Veel visplezier ;)