Waarom moet je een vispas aanschaffen als je wilt vissen?

Ik neem aan dat je geen examen af moet leggen, dus wat is het nut (behalve het geld wat naar de gemeente gaat)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

U hoeft geen examen of een toetsing af te leggen.
De vispas is alleen een vergunning om te mogen vissen.
Zonder vergunning mag u immers niet vissen.

Het geld wat u betaald wordt o.a. gebruikt ter verbetering van de visstand.

Toegevoegd na 2 minuten:
E.e.a. wordt uitgelegt in de link die ik als bron geplaatst heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zodat niet iedereen daar zo maar gaat vissen en al het vis uit de rivieren meeneemt. Door middel van een vispas hebben ze daar een beetje 'zicht/controle' op. En er wordt aardig vaak gecontroleerd, en zo'n boete is niet niks, dus ze zullen er wel goed aan verdienen.