neej dan zou ik zelf met kooitje met lokvoer en onderlijn gaan vissen!
dan gooi je ver en vangt ook nog redelijk! (ik tenminste'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt net aan het type werphengel dat je gebruikt en wat voor vis je probeert te vangen.
Voor een beginnende visser adviseer ik altijd een vaste stok, dit om de basis van het vissen te leren.
Als je echt op afstand wilt vissen dan is een pen niet echt geschikt, een dergelijke pen is op 20 meter of verder moeilijk te zien en voor een beginner ook nog eens lastig te werpen.
Dus als je echt serieus op afstand wilt gaan vissen dan kun je de dobber achterwege laten en gewoon een werplood of korf, gecombineerd met een onderlijn beginnen.
Als je deze techniek goed beheerst dan kun je het met een pen proberen.
Maar zoals gezegt, dat ligt geheel aan het type hengel.
Niet elke werphengel is geschikt om met willekeurige gewichten ver te werpen.
Het ver kunnen werpen is ondergeschikt aan het nauwkeurig werpen.
Met een nauwkeurige werptechniek kan je een veel betere voerplek opbouwen dan gewoon botweg ver weg smijten.
Anders ga eens kijken langs de waterkant of ga eens met iemand mee die je tips en aanwijzingen kan geven.