Hangt er van af hoe goed je kan paardrijden.

Het is een rustig koudbloedpaard en heeft een goed, eerlijk en slim, maar soms ook een eigenwijs karakter. Daarnaast zijn ze zeer nieuwsgierig en dapper. Tinkers hebben een goed uithoudingsvermogen.

Vanwege de eigenschap dat ze soms eigenwijs zijn zijn ze ongeschikt voor beginners, ze hebben een berijder nodig die geen loopje met zich laat nemen.

Vanwege hun grote kracht zijn ze ook niet geschikt als rijdier voor kinderen. Daar staat tegenover dat ze ondanks hun kleinere maat met gemak een volwassene kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (1)

Ja hoor kunnen ze prima. Alleen wel rekening mee houden dat ze vaak sterk in de mond zijn. Kleine mensen zouden dus de kracht niet altijd kunnen hebben om ze te houden. Verder zijn ze log dus je moet geen dressuur willen rijden of scherpe bochten etc willen maken