Ik wil graag leren borduren, welke spullen heb ik hiervoor nodig en is het moeilijk om te leren borduren?

Toegevoegd na 28 seconden:
En waar kan ik deze spullen zo goedkoop mogelijk aanschaffen?;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Borduren is niet echt moeilijk.
Ga naar een echte handwerkwinkel, daar hebben ze alles wat je nodig hebt. Patronen, naalden, garen etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip!:)
Bij de Zeeman kan je voor een klein prijsje een startpakketje borduren kopen. Een klein stuk stramien met een afbeelding, wat garen en een naald. Dan kan je gewoon proberen of je het leuk vindt. En dan naar een handwerkwinkel om een echt pakket te kopen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super, heel erg bedankt voor de tip!!:) Ik ga meteen kijken
Hema zou ze ook kunnen hebben.
Verder kun je in de witteboekenwinkels eens kijken, die hebben vaak goedkope voorbeeldboeken met aanwijzingen hoe je de steken maakt.
je hebt om te beginnen niet meer nodig dan stramien of fijner doek en borduurwol of borduurzijde. dat ligt eraan hoe fijn of grof je wilt werken.
En nee hoor het is niet moeilijk, ik leerde het al in de eerste of 2de klas van de lagere school, dat heet nu groep 3 of 4.
Soms heeft action ofzo ook wel een aanbieding van voorbedrukte borduurpakketjes
anneliez
11 jaar geleden
Je kunt ook sites vinden met tips om te leren borduren. O.a. http://www.hobbyinspiratie.nl/borduren.php