Meestal is het zo, dat een hobby geen structuur of tijdplanning nodig heeft, omdat een hobby nu eenmaal iets is wat je graag doet. Anders is het geen hobby. Zonder structuur of dwang is een hobby ook leuk.

Blijkbaar heb je het gevoel dat je niet genoeg tijd aan je hobby besteedt, of niet kunt besteden. Er zit niets anders op, om het net zo te doen als andere zaken die planning en structuur nodig hebben.

Structuur heeft te maken met afspraken maken met jezelf, en iets te plannen waar je je ook aan houdt. Het mooiste is natuurlijk als je je hobby uitoefent samen met anderen, want dan heb je een stok achter de deur.

Omdat je steeds wisselende werktijden hebt, zul je ook steeds wisselende dagen of dagdelen vrij zijn. Maak een afspraak met jezelf dat je voortaan b.v. iedere woensdagmorgen en/of vrijdagmiddag dat je vrij bent, aan je hobby besteedt. En nog mooier zou zijn, (als dat mogelijk is) dat je afspreekt met je werkgever dat je alle werktijden accepteert, behalve b.v. de vrijdagavond, of de 1e 2 woensdagen in de maand. Dan worden dat voortaan de tijden voor je hobby.
Succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!