Welk draad gebruikt met hier en hoe lang moet dat zijn om een ketting te krijgen zoals de vrouw in de 4e minuut draagt?

Hierbij heb ik het over dit fragment van Het mooiste sieraad maak je zelf: http://player.omroep.nl/?aflid=2595393

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Koperdraad is te zacht maar messingdraad zou geschikt kunnen zijn.
Kunststof lijkt me uitgesloten.
Heel dun titaniumdraad is ook een goede kanshebber maar is wat exotisch.
Ik kom er nog op terug

Toegevoegd na 1 dag:
Helaas kan ik het filmpje niet binnen krijgen.
Vanuit mijn ervaring met sieraden maken kan ik je nog wel wat suggesties doen.

Verzilverd koper of -messingdraad, 835 zilverdraad (vrij hard spul) hardsoldeer-zilverdraad en "nieuw zilverdraad"

beide laatste draden zijn redelijk betaalbaar, er zit weinig zilver in en omdat het industrieel product is, zit er vaak veel minder marge op dan men voor draad betaalt in hobbyzaken.

Om echter een (schakel) ketting te maken heb je vrij veel draad nodig, enige meters, schat ik.
Bovendien moeten schakels sterk zijn en liefst individueel gelast.

Jammer dat ik het filmpje niet kon zien, daarom moet ik mijn antwoord algemeen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb op de Kreadoe beurs een dingetje (draadwinder) gekocht waarmee je draad makkelijk in mooie vormen, spiralen, kan buigen.
Het draad heb ik niet gekocht, want ik gebruik dat dingetje om papieren kralen mee te maken.

Ik kan op het filmpje niet goed zien welk draad precies gebruikt wordt, maar het is een van deze soorten:

Aluminium draad
Koperdraad
Craft wire
Beading wire

Hier kun je meer zien en ook bestellen.

http://www.vaessen-creative.com/subgroepen.aspx?hoofdgroepid=28

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe lang het moet zijn kan ik niet zien, want ik zie in de vierde minuut een kruisvormig kralenobject.