wat is het ultieme recept voor zeepwater om bellen te blazen? welke zeep, welke toevoegingrn etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben inmiddels overgegaan op het kopen van grote flessen bellenblaas om de potjes bij te vullen. Zo duur is het niet, en het doet het altijd beter dan zelfgemaakte brouwsels, bij mij wel tenminste...

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

afwasmiddel met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe maak je een sopje om extra grote zeepbellen te maken?
Hett ideale recept hebben we nog niet gevonden. Maar we kunnen je wel een aantal tips geven die de kans op succes verhogen.

Maak je sop steeds met lauw tot warm water.

Gebruik echte dreft (we willen echt geen reclame maken, maar echte dreft werkt het best). Gebruik het gewoonste van het gewoonste afwasmiddel, dus zonder kleur, geur,... Afwasmiddelen met citroengeur en zacht voor de handen en dergelijke geven negatieve effecten!

Maak je sop best een paar dagen op voorhand. Een beetje planning dus, maar het loont de moeite!

Voeg wat glycerine toe. Glycerine is een soort siroop dat je bij de apotheker kan kopen. Je kan er ook suiker aan toevoegen (onder de vorm van vloeibare honing) en zelfs een klein beetje behangsellijmpoeder.

De juiste verhouding, daar draait alles om natuurlijk. We geven je een paar recepten mee. Zelf proberen is de boodschap.

- 1/2 liter afwasmiddel, 1/4 liter glycerine op 10 liter water

- 1 kop afwasmiddel, 8 koppen water, 2 grote lepels glycerine, 2 theelepels honing

- 1 deel dreft, 5 delen warm water en een paar druppeltjes glycerine

- 1 dl warm water, 75 gr afwasmiddel, 2,5 gr behangsellijmpoeder, 50gr suiker
meng alles en laat een dag rusten, voeg daarna 9 dl water toe en goed roeren.