Hoe moet ik dit vouwen? (tips?)

ik heb op internet naar een origami van een duif.
nou, ik heb echt een hele mooie gevonden, maar er staat alleen een crease pattern (CP) erbij.
ik heb er dus nog nooit meer gewerkt, dus ik weet niet hoe ik dit moet vouwen.
heeft iemand misschien tips?

hier is de site waar ik het vandaan heb: http://vntopic.com/Forums/showthread.php?t=46636

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je beste een site kan zoeken waar het uitgelegd staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter met iets makkelijkers kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ziet er niet echt uit als een project voor beginners.....eerder HEEL ver gevorderden.

Het beste antwoord

Ik denk dat je dit het beste uit je hoofd kunt zetten. Origami is natuurlijk papier vouwen, en een papiertje vouwen kan iedereen, maar zoals bij alles heb e ook op dit gebied echte kunstenaars, en die uit je link is er daar eentje van. (Seth Friedman). Dat zin meer ' beeldhouwwerken' van papier dan vouw-werkjes, en niet voor niets zit er geen ' stap-voor-stap-instructie bij.

Het vouwschema onder de duif is meer ter info . Een mede- origami-kunstnaar die op het niveau is dat hij vouwen kan lezen kan aan de hand daarvan proberen iets soortgelijks te reconstrueren, zonder dat precies allemaal dezelfde vouwen op dezelfde plaats komen.

Zie het maar als een extreem ingewikkeld haakpatroon dat een zeer ver gevorderde haakster met een paar simpele schematische aanwijzingen kan proberen ongeveer na te maken, maar dat op geen enkele manier te vertalen is in een (relatief) eenvoudig stap-voor-stap-werkje voor beginners, ZELFS niet als je elke steek zou kunnen uitschrijven.

Dit type projecten vergt jaren en jaren van oefening, en zelfs DAN is dit niveau maar voor zeer, zeer weinigen weggelegd. Natuurlijk kan ik niet uitsluiten dat je dit niveau ooit gaat bereiken, maar in de tussentijd is het wellicht een goed idee in elk geval iets eenvoudiger te beginnen, zodat je de basis wat onder de knie krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min ? Een natuurtalent onder ons die denkt dit even na te vouwen ? Ik ben benieuwd naar de foto's.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens! dikke + van mij. Ik heb veel aan origami gedaan, maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken hier aan te beginnen.

Andere antwoorden (1)

als je geen idee hebt hoe je dit met een A-4 tje moet doen ,dan kan je in 'word' plaatje plakken en groter maken en uitprinten dan heb je in ieder geval de vouwlijnen ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
en denk eraan het moet precies vierkant zijn ,want bij alle origami werk je met vierkant papier