Hoe heet dit (kinder) boek?

Het is het verhaal van de 12 dansende prinsessen. De illustratie's zijn duidelijk getekend net de hoofdkleur is roze. Ik kan me herineren dat de bootjes waar ze in varen de vorm van een schoen hadden.

Ik ben al een hele tijd opzoek geweest maar ik kan het niet vinden. Als je meer info wilt vraag het maar, misschien kom ik erop.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De stukgedanste schoentjes van de gebroeders Grimm.

Toegevoegd na 43 minuten:
Toevoeging:
Heb nog even in de catalogus van een bibliotheek gekeken en nog een andere uitgave gevonden dan die van Jane Ray. Je zou zelf even in de bibliotheek kunnen kijken of dat het boek is.
Die andere heeft een kaft in de hoofdkleur roze.
Titelblok: De stukgedanste schoentjes : een sprookje van de gebroeders Grimm / met ill. van Dorothee Duntze ; [vert. uit het Duits Ineke Ris]
Uitgave: [Voorschoten] : De Vier Windstreken, cop. 1995
Collatie: [28] p : ill ; 33 cm
Reeks/Serie: Een Vier Windstreken prentenboek
: Vier Windstreken prentenboek
Inhoud: Gebroeders Grimm zijn Jacob en Wilhelm Grimm. - Vert. van: Die zertanzten Schuhe. - Gossau, Zurich : Nord-Sud Verlag, 1995. - Prentenboek met een bewerking van het bekende sprookje, voorzien van paginagrote fantasierijke, exotische illustraties. Voorlezen vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 8 jaar.
Isbn: 9055790362
Auteur: Grimm, Jacob (1785-1863)
Co-auteur: Grimm, Wilhelm (1786-1859)
Medewerker: Duntze, Dorothee
Materiaal: Romans (21 dagen gratis) - Leesboeken (21 dagen gratis)
Mediasoort: Boek
Publ.jaar: 1995
Jeugd/Volw.: Jeugd
Inform./Verh.: Verhalend
Zoektitel: De stukgedanste schoentjes : een sprookje van de gebroeders Grimm
Ondertitel: Een sprookje van de gebroeders Grimm
Onderwerp: A-leesboeken
Pim-rubriek: Sprookjes
Titelnr: 68172