hoe kun je zien of een fiets frame van aluminium is?

Ik heb een wielren fiets staan, alleen ik moet weten of die van aluminium is.
hij is wel erg licht maar mij is bekend dat er meerder soorten metalen zijn die ze gebruiken voor een wielren fietsen iemand een idee hoe ik daar achter ga komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

je kan naar de fietsen maker gaan.
die ziet vaak gelijk waarvan het is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als hij van een metaal soort id Kanne kijken met een magneet deze blijft niet hangen aan aluminium
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook niet aan de meeste andere metalen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als je frame van Molybdeen is gemaakt dan heeft dat ook geen zin
Heb je een ring om je vinger? Tik dan even licht tegen het frame. Als het een aluminiumframe is klinkt dat veel blikkeriger dan een carbonframe of een stalen frame.