Aquarelverf. Dit is verf op waterbasis en deze is heel dun. Daarom loopt deze ook over. Als je mooie felle kleuren wilt gebruiken is ecoline ook een optie. Dit is hele dunne 'inkt' waarmee je kunt schilderen. Dit loopt ook in elkaar over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je een regenboog in de overloop (trappenhuis) wilt schilderen.

Als het steen is: muurverf (latex)
Als het hout is: acryllak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterverf is een optie, maar acrylverf kun je ook goed verdunnen met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
acrylverf en waterverf zijn beide op waterbasis, is nagenoeg hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk @Freekfluweel, maar acrylverf vloeit niet meer door wanneer het droog is.
acrylverf is heel handig hiervoor. Succes ermee! Het kan heel mooi worden als je er wat aandacht aan besteed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er van uit dat je bedoelt hoe je de tussenliggende kleuren (dus het hele spectrum) kunt weergeven.
Daarvoor heb je diep rood nodig (zonder een zweem van paars) echt geel en natuurlijk blauw.
Door rood met geel te mengen in veel verhoudingen en geel met blauw alsmede rood met blauw, maak je alle kleurnuances tussen dieprood en purper, zoals die in de regenboog te zien zijn. Gebruik wel een witte ondergrond en verf met een hoge dekkingsgraad. meng geen alkydverf met acrylverf, dat bijt elkaar.