Wat is leuk om te breien?

Ik ben net begonnen met breien, maar zo'n lapje of een sjaal vind ik niks.. Hoesjes, kleding of tassen gebruik ik ook niet.
Maar bijvoorbeeld een knuffeltje, of zo'n amigurumi vind ik nou wel weer leuk. Is dat moeilijk, en hoe moet dat dan. Ik ben 11 jaar dus liever niet al te moeilijke uitleg.

Kun je ook met een apart stofje breien? Niet zo'n basic draad maar gewoon iets anders? Bijvoorbeeld een sjaal kun je er dan van maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

ja hoor je kunt heel goed knuffels breien, of kleren voor de barbie. Op de link kun je al zien hoe je een beer kunt breien. Als je lid bent van de bieb kun je daar ook eens kijken. en verder hebben ze bij witteboekhandels ook vaak leuke boekjes, of bij de slegte, als je daar wel eens komt.
En als die boeken te duur ijn voor je, het is bijna sinterklaas, dus als die nog langs wilt komen
succes, en gewoon googlen, dan kom je nog meer tegen
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Brel (514)Je kan heel leuk breien met dunne repen stof. Op de markt van een paar stofjes een meter kopen, die scheuren in repen van 2 cm (bijvoorbeeld) en dan daarmee (eventueel) afwisselend breien. De repen stof niet omzomen, anders wordt het zo "netjes".

Succes, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk idee, maar niet bepaald voor beginners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar ze geeft het zelf aan in haar vraag: Kun je ook met een apart stofje breien? Niet zo’n basic draad maar gewoon iets anders? Bijvoorbeeld een sjaal "
Breiboek voor kinderen.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/breiboek-voor-kinderen/1001004002599398/index.html

Of misschien kerstballen gaan breien?
Voor je oma's, je tantes, of je eigen kerstboom.

En anders zoek je hier eens naar een geschikt patroontje.
http://www.hobbydoos.nl/patroon/model/16/poppen-en-beestjes