Houten zwaard. Hoe maak je een mooi houten zwaard en van welke lengtes?

Hoi beste lezers, ik had een vraag voor jullie. Eigenlijk meerdere vragen voor een houten zwaard. Hoe maak een een mooi houten zwaard.
Graag met deze voldoeningen.

- Een kling (het ijzer waar je mee snijdt) van minimaal 65 cm.
- Een pareerstang (de horizontale stok bij de handvat) van minimaal 12 cm.
- Een handvat van minimaal 13 cm.

Heeft iemand er tips voor?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Pieter2011
12 jaar geleden
Kijk eens op YouYube; daar vind je talloze video's waarin ze laten zien hoe je die kunt maken:
http://www.youtube.com/results?search_query=making+a+wooden+sword&aq=f

Het beste antwoord

Je weet al heel veel over de maten en materialen, dus als je op youtube gekeken hebt naar de filmpjes die bij "reactie" werden geadviseerd kom je al een heel eind. Maar het is ook handig als je met je vraag eens naar een smederij gaat. Eventueel een ambachtelijke smederij. Die kunnen dan de kling/het ijzerwerk maken of jou daarbij helpen.Verder, als je intypt op google; "houten zwaard maken"of in het engels "wooden sword making"staan er ook allerlei handige sites en handboeken die je kan bekijken. Die geven dan ook nog wat inspiratie. Volgens mij bestaat ook het beroep van zwaardsmid/wapensmid. Zoek eens bij jou in de regio, ze kunnen je vast wel tips geven.