Hoe maak ik het beste een tennisbal van papier-maché??

Ik ga voor de surprise een tennisbal maken van papier-maché. Ik wil het graag met een voetbal doen, daarover papier- macheeen, en dan een gat in de bal maken en dat de voetbal dan niet leeg loopt. Dus eigenlijk bedoel ik dit:

-voetbal papier- macheeen
-klaar net papier- macheeen
-luikje in de bal maken, zonder dat het leeg loopt
-later beplakken en schilderen
-dan ben ik klaar met de bal (niet met een ballon graag)

Alvast bedankt!!!!!

Toegevoegd na 18 uur:
Als je een ballon doet dan wordt het een eivorm...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je niet gebruikmaken van een ballon? Volgens mij is dat juist de beste methode om een bal van papier maché te maken.

Het beste antwoord

Het maakt niet uit of de bal leegloopt als het papier maché goed gedroogd is. Een ballob als hulpmiddel gebruiken maakt de boel wel minder zwaar en gaat ook goed
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan is het een eivorm...
anneliez
12 jaar geleden
n goeie ballon uitzoeken
Je kunt ook een strandbal proberen, zou alleenniet weten waar die nu nog te vinden zijn.
En bovendien, een surprise hoeft ook niet helemaal natuurgetrouw hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik zal gaan kijken ;)

Andere antwoorden (1)

Precies zoals je hebt uitgelegd,
Maar ik zou een ballon doen.