Hebben jullie tips voor een zwart-wit legpuzzel?

Ik ben begonnen met een escher legpuzzel en deze is voor mijn gevoel extreem moeilijk! De wat simpelere stukjes zoals ogen, monden tenen etc. liggen al, maar ik de wat makkelijkere stukjes zijn zo'n beetje op en ik heb nog 500 stukjes te gaan, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

kijken of je op vorm kunt uitsorteren, zoniet gewoon 1 voor1 passen en veel geduld hebben
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna alle stukjes hebben dezelfde vorm;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PUZZELEN MAAR!
Heel goed naar de randjes kijken, dus naar de zwart/wit overgangen van aanliggende stukjes...
Heb je een voorbeeld van wat het moet worden? Zie anders onderstaande link en probeer de jouwe te herkennen.
Overigens: je doet dit voor de lol, dus laat die puzzel je niet beheersen! Je kan ieder moment stoppen met oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu zie je door de bomen het bos niet meer....

Begin met verder sorteren.
Alle hele witte stukjes bij elkaar leggen en ook alle zwarte.
Alle wit-zwarte bijelkaar en dan ook nog splitsen: welke links wit zijn en welke links zwart zijn, boven en onder.

Alle stukjes bijelkaar waar een streep, een stip enz. op zit.

Je kunt ook nog sorteren welke stukjes rechtop staan en welke liggen.

Het is even een werkje, maar het scheelt heel veel zoeken.

Tja, en dan goed naar het voorbeeld kijken en puzzelen.