Wat is een goede techniek om in een boom te klimmen?

En dan bedoel ik gewoon op een lege boomstam.
Ik ging gister met mijn zoon naar een plas toe waar hij heerlijk heeft kunnen vliegen met zijn op afstandbestuurbare vliegtuig.
En je raad het al, het vliegtuig heeft hij in een boom gevlogen.
De takken zijn er pas vanaf ongeveer 4 a5 meter.
Het is 10km hiervandaan dus een ladder meenemen zal lastig worden.
Ik dacht ik ga er in klimmen om het vliegtuig er voorzichtig uit te halen. Ik ga hem niet met een stok of iets anders er uitslaan want dat ding is erg breekbaar en erg duur, kostte me iets van 300 euro.

Is er dus een goede maar ook zeker een veilig techniek om aan een boomstam de boom in te klimmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als de stam niet te dik is zou je je armen er omheen kunnen slaan en jezelf als een soort rups omhoog werken. Deed ik vroeger bij bomen en lantaartpalen en werkte goed (tot wanhoop van mijn ouders :) ).
En twee: Heb je een oude brede sleepkabel, (evt. met haak eraan), of heel stevig dik touw? Zo ja, dan kan je die over de meest laaghangende tak werpen en omlaag halen. In het andere eind van de kabel maak je een lus met goede knoop, waar je in kan 'zitten'. Je raadt het al; aan het andere eind trekken, zodat je jezelf omhoog hijst. Veilig en ook erg leuk om te doen :) Hoe oud je ook bent.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan met een mes in de boom steken en je zo omhoog werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag iets dat vriendelijk is voor de boom....
Een - voor jou dus.
Ik dacht meer een techniek met je handen en voeten?
Je zou een lang stuk stevig touw over de onderste dikke tak kunnen gooien, en dan knopen maken in de 2 stukken, zodat je een soort touwladder hebt.