hoe maak je vriendschapsbandjes? (zie uitleg)

ik ben dol op vriendschapsbandjes maken maar als ik op sites zoek krijg ik altijd hetzelfde soort bandje.
kennen jullie een site waar er heel veel verschillende soorten op staan?
dank je!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Hoe worden vriendschapbandjes gemaakt?

Eigenlijk is het heel simpel, alleen moet je het wel even door hebben. Als je de basis knoop kent, kun je ook verder gaan met andere figuren of knopen. Als je op deze link klikt, zie je in het filmpje hoe je de basis knoop maakt.

http://youtube.com/watch?v=CHeWPmAlAD0&feature=player_embedded

Het filmpje is wel in het engels, maar je kan het ook zonder geluid afspelen, dan is het ook duidelijk. ;)

Het is dus helemaal niet moeilijk om er een te maken, Als je deze knoop kent, kun alle andere knopen en bandjes ook maken. Als je op internet (google) 'friendship bracelets' in typt, kom je een hoop verschillende patronen tegen, bijvoorbeelt met een hartje, een v'tje een sterretjes, of soms wel met een naam. Maar dat is echt voor de gevorderde, want dat is niet zo simpel.

Waarvan maak je ze?

Je kan ze eigenlijk overal van maken. Ik zelf maak ze het meeste van 'gewoon' draad. Maar ik heb er ook ooit een gemaakt van hennip touw. Dat was wel iets ruwer, maar het gaf een heel erg gaaf effect! Maar het mooiste en het fijnste om mee te maken is van gewone borduur garen. Je hebt ze echt in alle soorten, als je een borduur/naaiwinkel binnen loopt, en je vraagt naar borduurgaren, hebben ze die.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook vriendschapsbandjes van scoubidou kunnen maken. Bij de bron staat een uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site: http://friendship-bracelets.net
vind je uitleg hoe je vriendschapsarmbandjes maakt en er staan heel veel patronen op. Je kunt ook zelf patronen maken.

Voor een ander model kun je ook gewoon na een aantal knopen de andere kant op gaan en dan gaat hij zigzaggen. Informatie daarvoor vind je hier:
http://www.how-to-make-jewelry.com/zig-zag-friendship-bracelet-pattern.html
OP de foto zie van die zigzag armbandjes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik vind het zelf ook erg leuk om te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op die bovenste site staat er hoe je bandjes maakt met tekst maar er staat niet hoe je ze maakt :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huh? toch gewoon bij tutorials. Daar staat een heleboel uitleg en ook filmpjes.
Hallo,
Op www.Good2get.nl onder handwerk in opdracht/Vriendschapsarmbandjes staan een hoop verschillende patronen en ideetjes van makkelijk te knopen armbandjes.
Groetjes,
Anouck