Schrijf je in bij een goed castingbureau. Dit mag niet al te veel geld gaan kosten. En, gezien je leeftijd, neem altijd je moeder of vader mee, als je op een uitnodiging ingaat. Dit omdat er helaas veel bureaus zijn die niet al te goed bezig zijn. Castingbureaus vind je op internet en in de kranten. Lees eerst heel veel en maak dan pas een afspraak in samenwerking met je moeder of vader. Omdat je nog zo jonge bent kun je jezelf tijd gunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk in je omgeving of er amateurtoneel verenigingen zijn, die hebben ook vaak toneellessen en regelmatig een uitvoering, zo kun je veel leren en ervaring opdoen. Daarnaast kun je zoals mijn voorganger zegt bij castingbureaus inschrijven, als je zegt dat je lessen hebt en ervaring zullen ze daar eerder met je in zee gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt natuurlijk ook audities in de gaten houden en daar aan meedoen als er eentje langskomt!
Kijk eens op http://audities.nl/ en http://fanwork.nl/casting/index.php?page=overons_jongeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op deze site zie je allemaal audities voor rollen enz http://www.starguidecastingburo.nl/?tg=audities_events
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nog jong, je moet eerst je school nog afmaken, zorg dat je in ieder geval talen in je pakket niet verwaarloost.
Als je nu al wilt beginnen kom je alleen in aanmerking voor amateur-producties of voor rollen in musicals waar je maar een klein aantal voorstellingen mag doen. (kinderarbeid)
Wil je toch nu al zoeken: kijk regelmatig op de sites van productiebedrijven zoals V&V entertainment of Stage Entertainment.
Op deze sites staan regelmatig vacatures voor producties en aankondigingen voor audities.
Ook op TIN.nl, de site van Theater Instituut Nederland staan vacatures.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je begint moet je natuurlijk zoveel mogelijk te weten komen over acteren. Je kunt tijdens school al aan jeugdtheater doen. Je zou eerst kunnen beginnen met een theatercursus bij bijvoorbeeld De Jeugdtheaterschool in Amsterdam. Er zijn ook verschillende theateropleidingen in Maastricht, Tilburg, Utrecht en Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shootingstar is een goeie site/organisatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst dictie volgen in school, je mag geen spraakgebrek hebben of een slechte uitspraak.
Danslessen zijn ook heel goed om je lichaam onder controle te houden, heb je nodig als actrice.
Toneellessen volgen.
Pas als je dit gedaan hebt, dan ben je zelfzeker genoeg om aan een casting te gaan meedoen.
Dan heb je ook een beter inzicht wat een actrice eigenlijk allemaal moet kunnen.
Het is niet allemaal glitter en glamour, je moet er heel hard voor werken, dikwijls late repetities en heel vroeg opstaan.
Veel zijn geroepen, weinigen is het talent gegeven.