Waar kan ik origami papier kopen (liefst niet op internet)?

Ik wil graag met kinderen (bovenbouw basisschool leeftijd) een bloem maken van origami papier (zie eventueel het filmpje als je wil weten wat voor bloem ;-)).
Maar ik vraag me af waar ik origami papier kan kopen. Ik wil het het liefst niet via internet kopen maar in een 'echte' winkel. Kan ik dan naar een 'kantoor/boekhandel' als de Bruna, moet ik naar een hobbyshop of moet het echt een gespecialiseerde winkel zijn?

Kan het eventueel ook met gewoon vouwpapier, of is dit te slap en/of het verkeerde formaat?

Kortom, wie heeft hier ervaring mee en tips voor mij? (Ik weet verder helemaal niks van origami, of het papier en zo. Alleen dat er apart papier voor bestaat...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Je kunt vouwblaadjes gebruiken maar deze zijn niet altijd mooi vierkant wat het vouwen moeilijker maakt.
Echt origami papier kan je krijgen bij Pipoos, ik zie het ook vaak liggen bij winkels als de witte boekenmarkt en Boekenvoordeel. Ook V&D heeft het in het assortiment (gehad). Ik kan het filmpje niet zien dus weet niet hoe ingewikkeld je voorwerp is maar ik wil je toch graag meegeven dat origami veel moeilijker is dan t lijkt.

Veel vouwplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. Ik moet zeggen dat ik het heel vaak ook al moeilijk vind lijken ;-)
Maar ik heb deze geprobeerd met een zelf geknipt vierkantje en zelfs toen lukte het, dus deze is wel makkelijk, haha. Maar ik geloof je direct dat origami normaal heel moeilijk is. Ik had ook eerst een andere bloem, maar die was inderdaad heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kon nu wel het filmpje bekijken. Dit is inderdaad een klassieke origamie bloem en niet zo heel moeilijk! Voor kindervingertjes kan het maken van scherpe vouwen wat lastig zijn (kracht). In de origami hebben ze hier vouwbeentjes voor, je kunt ze dit echt ook prima met een pen met dop laten doen (je weet wel, zo'n Bigpen met zo'n mooie gladde dop) of iets wat daarop lijkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Heb het bij de Boekenvoordeel kunnen vinden, en ook de tip van de BIG balpennen is erg handig! :-)

Andere antwoorden (5)

origami papier is inderdaad iets steviger, je kunt het kopen bij een hobbywinkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Je vindt ze ook in speelgoedzaken en de Hema.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee pakjes origamipapier heb ik in de la liggen, dus ging even kijken wat op de prijssticker staat. Tot m'n verrassing blijk ik die ooit bij het Kruidvat te hebben gekocht. Maar het zal niet tot het vaste assortiment daar behoren. Bij Pippoos hebben ze het ongetwijfeld altijd op voorraad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gewone vouwblaadjes hebben meer kans op scheuren, verkleuren heel snel, en het blijft niet goed in model zitten. Weet je waar je het ook goed mee kunt, als het alleen om de vorm en niet om de kleur gaat? Een oud glossy magazine. Dat zijn mooi gladde stevige bladen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt! Die Pippoos heb ik op de site gekeken, ziet er erg leuk uit, alleen zit hier helaas niet in de buurt :-( Dichtstbijzijnde is een uur reistijd, dus ik kijk eerst even bij de andere winkels die hier getipt worden, haha. Maar die van de glossy is eigenlijk juist wel heel leuk! Ze zijn met best veel, dus dan geeft dat misschien juist speciaal effect...Het uitproberen waard ;-) Dat lijkt me elk geval beter dan vouwpapier. (Moet ik voor ik het aan die kinderen geef natuurlijk wel opletten dat het 'nette' glossy's zijn, het is namelijk voor de kindergroep van de kerk, haha)
Boekhandels, hobbywinkel, knutselkraam op de markt.
Keuze genoeg.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ken je trouwens de legende van het vouwen van kraanvogels?
Hieronder de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon in de boekenwinkel
al zal het wel duur zijn als je voor kids dat moet gaan kopen waarom informeer je niet bij een grootbedrijf????kan je meteen in groot aanschaffen voor langere tijd...wel eerst met school overleggen lijkt mij dan kunnen zij er voor gaan zorgen dat het financieel betaald wordt ...en je kan origami met allerlei soorten papier doen ... het gaat erom dat je er wat van kan vouwen :)