Heeft iemand een idee voor een goed kruisboogmechanisme mét een trekker

Ik ben bezig met een kruisboog, en heb het booggedeelte al af, maar ik moet nu een goed kruisboogmechanisme verzinnen die heel veel kracht aan moet kunnen en het liefst met een trekker. Uitleg en afbeelding (tekening, foto ofzoiets) a.u.b.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Deze kerel op youtube heeft een pistol crossbow gemaakt. Je kan best even op zoek gaan naar de juiste aflevering en daar inpikken. Je zal wel nog moeten aanpassen en dergelijke, want hij maakt de kruisboog met een specifiek plan.

Let op met kruisbogen waar veel kracht achter zit. Dit is niet altijd even veilig en een pijl kan grote wonden veroorzaken.

Veel succes en hopelijk ben je toch iets verder geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze kerel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt misschien aan het feit dat ik van Gent (België) afkomstig ben :-) Deze kerel wil zeggen, die man - gast - persoon - ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik bedoel welke kerel!
-------
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een link v. YouTube erbij ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat toch een filmpje bij? Dit is de link:http://www.youtube.com/watch?v=Gw4MqgnwTS0&feature=player_embedded Dit is iemand die uitlegt hoe hij zijn kruisboog maakt. Het ziet er niet simpel uit & vele delen, maar als hij klaar is zal het een goeie zijn :)

Andere antwoorden (1)

Wat wij vroeger deden:
Een plank met op het verre eind een buigzaam stukje hout als boog, een paar dikke elastieken als draad aan beide uiteinden van de boog. Een stukje tape om het elastiek waar je de pijl tegen aan kunt leggen, en een wasknijper als trekker.

Echter, wat nog veel beter werkt als "draad" is een binnenband van een fiets. Maar pas ermee op want dat kan natuurlijk erg gevaarlijk worden allemaal.

Ik blijf er echter bij dat custom made kruisbogen nooit winnen van pvc blaaspijpen ;)