wat is een spiegel van een motorboot?

Ik wil mijn bootje verkopen maar nu vraagt iemand of er een spiegel aan zit om z'n motor aan te kunnen hangen. Ik dacht zelf dat dit gewoon dat stevige plankje helemaal aan de achterkant was, klopt dit?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (2)

Ik denk het wel.
Ik heb geen verstand van boten, maar ik heb dit gevonden:

spiegel
Achterscheepsvorm met een verticaal en plat achtereind.

spiegel
Het achterste deel van een schip

Spiegel
Let op: Spelling van 1858 in de scheepsbouwkunst:
Dat met beeldhouwwerk versierde gedeelte van achteren aan het schip, hetwelk zich van den achtersteven tot aan de kajuit uitstrekt; gewoonlijk verstaat men daaronder het gansche achterdeel van het schip.

spiegel
VOC - Scheepsbouw : halfronde achterste afsluiting van het schip onder de hekbalk.

Spiegel
Platte achterkant van een schip, ook wel bord of achterbord. De naam is vroeger ontstaan doordat dit gedeelte met glasruiten bezet en met lijstwerk opgesierd, op een afstand volkomen de gedaante ener grooten spiegel vertoonde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spiegel is de platte achterkant van de boot. Het is hard en stevig, om een buitenboordmotor goed aan op te kunnen hangen. (zie foto)