Hoe kan ik met de hand twee delen aan elkaar naaien?

Ik heb een kapotte rok. De voering is tot de helft gescheurd en die wil ik weer aan elkaar maken. Ik moet natuurlijk niet te veel verprutsen anders komt die rok niet mooi uit.
Hoe kan ik dit het beste met de hand naaien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een steek in de breedte door allebei de stukken heen zodat je in een lusje uitkomt, en dan de draad door het lusje heenhalen, straktrekken. En dan een Stukje verder nog een keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon met naald en draad. Vervolgens met dezelfde kleur als je rok dichtnaaien met een stiksteekje. (zoek op internet even hoe die eruit zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die voering gescheurd is, komt dit waarschijnlijk omdat er teveel kracht op komt te staan, dus te strak is. Het best kun je er een stukje biaisband opnaaien, zodat je wat ruimte wint. Je legt het band over de scheur en naait het aan beide kanten op de voering met een overhandse steek. Uitleg is wel te vinden op internet.