ik wil paardrijden

ik zou heel graag op paardrijden gaan, ik heb al men hobby's al opgezegd (danse,jeugdbeweging) in de hoop toch te mogen maar het mag nog steeds niet

problemen:

-ik mag geen proefles nemen
-mijn mama is bang van paarden
-niet echt een manege in onze buurt
-myn ouders zegge da ik te oud ben (13) om het nog te leren

wie kan me helpen ?

Toegevoegd na 6 minuten:
(ik mag gn proefles neme want ze vinde het te gevaarlijk enz )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zul je toch echt met je pappie en mammie moeten regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorzeuren! paardrijden is heel leuk!

Antwoorden (5)

Helpen met rijden gaat moeilijk :P

maar je moeder hoeft niet op het paard te zitten
je bent nooit oud om te leren..
ik weet niet wat jij in de buurt vind..
en waarom mag je geen proefles nemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vinden ze het te duur, of voor kakkertjes, of heeft je moeder geen zin in wekelijks een stinkende paardrij-was, of is ze bang dat je jezelf heel erg pijn gaat doen omdat ze paarden gevaarlijk vindt (en nee, dit is niet helemaal denkbeeldig, zo HAD ik een neef...)?

Probeer er eens achter te komen wat nou echt de motivatie is om telkens 'nee' te zeggen. Probeer zo veel mogelijk om de bezwaren van je ouders weg te nemen door zelf verantwoordelijkheid te nemen. Doe zelf die was, neem een bijbaantje om de lessen te bekostigen, neem je veiligheid in acht...

Soms is nee ook gewoon echt nee, en zul je je daarbij neer moeten leggen. Dan wacht je tot je 18 bent en ga je het dan alsnog doen, als je nog steeds wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze het te duur vinden, snap ik dat. Maar dat schrijf je niet.
Even een paar ideeen of tips om hier uit te komen met je moeder:
- Je moeder is bang voor paarden, maar zij hoeft er niet op en ook niet bij in de buurt te komen.
- Mensen op een manege, zijn ervaren met paarden en kunnen jou leren hoe je veilig met paarden om kunt gaan.
- je bent echt niet te oud hoor. ALs je wilt kan iedereen het leren en mijn moeder was dus al moeder van mij toen ze begon en kon het ook leren. Dus jij ook met je 13 jaar.
- als je op straat loopt kun je ook vallen of aangereden worden.
Ik heb zelf lang paard gereden en les gegeven en weet dat je er zeker wel eens van af kan vallen, een trap kunt krijgen of een hap of er staat een paard op je voet.
Ik ben al 47 en ik heb het allemaal overleeft (en veel volwassenen en kinderen met mij).

Turnen is ook gevaarlijk, met dansen kun je je ook blesseren en dat is dus geen reden.

Je kunt heel veel leren van paardrijden en van met paarden omgaan. Hoe je rekening houdt met dieren en andere mensen, verzorgen, hoe lief een paard tegen je kan zijn en je maatje kan zijn etc.

Kijk het is natuurlijk wel zo dat je ouders de lessen moeten betalen en de kleding en laarzen die je nodig hebt. Als geld een probleem is, dan is dat een duidelijk punt. Als je iemand bent die snel opgeeft als het even niet gaat, is het zonde van de aangeschafte kleding en cap en zo. Vraag eens naar werkelijke reden van je ouders.
Jij bent namelijk niet bang voor paarden dus dat kan geen reden zijn. Je moeder hoeft niet te rijden en hoeft niet bij de paarden in de buurt te komen.

Niet boos worden op je ouders maar rustig met ze praten over wat maakt dat ze zo bezorgd zijn dat het mis gaat. Er zijn zoveel leuke kanten aan paardrijden en op stal helpen enzo. Ik heb er jaren veel plezier van gehad.
Dat zullen je ouder je toch ook gunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in naaldwijk staat een manege en daar mag je gratis proefles doen die paarde manege ik heb ook een proefles doen en je moeder ka dan ook in de kantine zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry hoor maar "te oud om te leren"met 13 jaar vind ik echt de grootste onzin. nog 5 jaartjes en dan kun je je uitleven. Ik ken je ouders niet en hoe standvastiog ze zijn, maar als je 18 bent hebben ze daar niets meer over te zeggen. Eerder zou misschien nog kunnen als je je eigen geld verdiend, maar ik weet niet hoe dat wettelijk zit.