ik ben 8j en ik wil mode ontwerpster worden en nu weet iemand ik dat kan?

hoe word ik mode ontwerper als ik kind ben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Gewoon eerst je basisschool en middelbare school afmaken en daarna naar de kunstacademie afdeling mode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind wordt je nog even helemaal niks; dat hoort nu eenmaal bij kind zijn. Je kunt natuurlijk wel zo veel mogelijk tekenen en oefenen.

Modeontwerper is een vak waarvoor je echt moet leren. Dus eerst de middelbare school afmaken, en dan via het MBO of nog liever HBO (kunstacademie) proberen van je hobby je beroep te maken. ALS je het dan nog wilt ; als je nu acht bent kan er natuurlijk nog van alles tussen komen.

Maar nu, op je achtste, zit het er nog gewoon eventjes niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft je moeder een naaimachine?
Of een oma of een tante?

Dan kun je misschien vast met iemand je eigen ideen uitwerken en naaien en helemaal afmaken volgens jouw idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind dat willen is een beetje moeilijk.
Samen met je moeder veel achter de naaimachine oefenen is altijd heel leuk. lekker op zoek naar mooie patroontjes en stofjes.
En als je dan de school hebt afgemaakt, kun je zo naar de modevakschool. Kijk maar eens op de site zodat je kunt zien waar die zijn in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat je weet wat je wilt worden, ik weet het na 30+ nog steeds niet :-)
Je kan het beste eerst eens leren hoe kleding in elkaar zit. Misschien is een naailes iets voor je, maar ik betwijfel of deze er zijn voor kinderen. Leer dus om patronen te begrijpen, en daarna uit te voeren. Als je dit een beetje door hebt, kan je je fantasie laten gaan! Een naaimachine is erg handig, maar je kan ook kleding maken die met de hand genaaid is, of gebreid, of gehaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je school af.
en dan kan je in de mode richting verder studeren.
maar nu kan je een pop kopen van haruka of zo of een grotere pop waar je met echte stoffen je ideeen kunt op verwerken.
en je kan ook een topmodelen boek kopen en ik tekenen.