Ik wil als beginner uit eenvoudige materialen, miniatuurformaat huisjes maken, kan iemand mij op weg helpen dmv tips?

materialen zoals:
-dozen
-hout

Is het daarnaast ook mogelijk om zelf met plastic te knutselen dmv snijwerken, en smeltwerken?

hoe kom ik vervolgens aan goedkoop hout?

hoe verwezelijk ik vervolgens boompjes en struiken en gras, maar ook wegen, bruggen, en spoorlijn??

miniatuurhuisjes kopen vind ik helaas wat aan de dure kant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Goed idee!

Je moet liefst triplex restjes hebben.
Of ander dun hout.
Je zou het kunnen gaan vragen bij bouwmarkten, of die restjes hebben die ze anders weggooien.
Fruitkratten enzo werkt ook wel, maar zijn bewerkelijker om het mooi glad te krijgen.
Stevige kartonnen dozen van de supermarkt. Daar moet je even achter aan, want vaak zijn de goede dozen zo weg...

Voor het groen kom je een eind met kunstgras. Soms heb je bijv. bij de Wibra van die kunstgrasmatjes.
Of raffia. Tubes verf in verschillende kleuren, bijv. bij de Xenos.
Met piepschuim - uit verpakkingen - kan je ook veel doen.

Aan heel je omgeving vragen of ze spullen voor je bewaren.

Voor ideen moet je zeker even hier kijken:
http://www.hobby-en-modelbouw.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik maak vaak vogelhuisjes als hobby, dat is toch net zoiets. Probeer zo creatief mogelijk te denken. Ik heb bijv. eens voor heel weinig geld rieten placemats gekocht bij Het Kruidvat en hiervan dakjes gemaakt. Verder kun je veel doen met sateprikkers, lolliestokjes etc. Ook Fimoklei is dankbaar materiaal. Zoek ook eens op internet naar sites over poppenhuizen. Als je op die sites ziet wat je allemaal kunt maken van klei, zul je verbaasd staan.
Vorig jaar kwam ik toevallig in de bouwmarkt een bak vol afgeprijsde potjes verf tegen. Voor € 5,-- had ik 5 potjes in allerlei kleuren. Dus steeds je voelsprieten uit laten staan, dan kun je met heel weinig geld, heel leuke dingen maken.