Ik probeer met wol en lijm paaseieren te maken, maar de wol wordt niet echt hard, wat moet ik doen?

een jaar geleden
1.7K
Amadea
een jaar geleden
Wat voor lijm heb je gebruikt? Met behanglijm zou het moeten lukken.

Antwoorden (3)

Gebruik papiermache om het zachte ei mee in te kapselen.
een jaar geleden
Geen gewone lijm, behangplaksel of kinderlijm gebruiken maar licht verdunde houtlijm. Dat wordt hard en droogt doorzichtig op.
Bekertje vullen met verdunde lijm, draad daar goed in soppen zodat het helemaal verzadigd en daarna wikkelen om een ballon. Droogt razendsnel boven de verwarming.
Voor paaseieren is het formaat waterballon al prima. (wel oppompen, niet proberen op te blazen, dat lukt niet!) Veel succes!
een jaar geleden
Probeer de wol te verharden door het te verwarmen met een föhn. Als je de wol verwarmt, wordt het steviger en kun je het beter bewerken. Als je de wol verwarmt, zorg er dan voor dat je de lijm niet verwarmt, anders wordt deze te warm en kan het niet meer goed hechten.
9 maanden geleden