Kan je gekleurd haakgaren(geen katoen) stijven? Hoe doe je dat het best?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.3K
Abcde
3 jaar geleden
Als je dit bedoeld kun je het als volgt doen. Mijn oma haakte onderzetters. Bij deze gebruikte zij suikerwater als stijfsel. De onderzetters hielden jarenlang hun vorm en stevigheid. Ik vond ze niet mooi, dus heb me er niet zo in verdiept hoe zij te werk ging. Even zoeken op het net gaf het volgende resultaat: http://aandehaakgeslagen.blogspot.com/p/haakwerk-stijven.html
50% suiker oplossen in 50% water. Zij gebruikte glanzend goud haakdraad, zeker geen katoen.
Amadea
3 jaar geleden
Je schrijft niet wat de samenstelling van dat garen dan wel is. Maar misschien kun je hier de beste methode vinden: https://hobbii.nl/blog/projecten-verstevigen-soorten-stijfsel-en-hun-werkwijze

Antwoorden (1)

Met gewoon stijfsel kan je alleen katoen stijven. Kunststofvezel kan je eventueel inspuiten met haarlak. Buiten op een theedoek leggen en enkele keren sprayen en drogen. Werkt erg goed.