Hoe kan ik broekspijpen wijder maken?

Maakt niet uit, hoe ik deze vraag op Google stel. Het antwoord is steeds hetzelfde:
"Van wijde broek skinny jeans maken."

Juist ja...dat wil ik dus niet. Skinny jeans staan mij voor geen meter en buiten dat zit het verschrikkelijk.

Ik heb een paar broeken, die zitten prima, maar bij mijn kuiten knellen ze. Wijd uitlopend vanaf de knie zou dat probleem verhelpen.

Ik heb de juiste kleur stof, dus dat is geen probleem. Ik weet alleen niet hoe ik het moet doen.

Iemand een idee? Of filmpje of site?

11.2K

Antwoorden (2)

De oude broeken kun je er prima voor gebruiken,knip de broekspijpen los op de naden .Daarna kun je die bij de broek(en) er aan vast naaien zodat die broekspijpen breder worden en je geen last meer hebt van knelling bij je kuiten.Als je dat aan beide kanten doet heb je dus weer een broek die wel lekker zit.
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik zou ze niet los knippen, maar de stiksels er uit halen.
Ivana
3 jaar geleden
Ritsuka, de stiksels eruit halen helpt niet. Het zijn platte naden. Daar win je geen ruimte mee.
Ik heb het filmpje bekeken. Je kunt natuurlijk ook een recht tussenzetsel maken vanaf de tailleband tot onderkant en dan alleen aan de buitenzijde. Beginpunt zelf te kiezen.
Zet het aantal centimeters er tussen ruim boven de plek waar je ruimte nodig hebt, maar laat de breedte mooi wegvloeien richting tailleband. Dat hoeft alleen aan de buitenkant van het been, 4 centimeter extra zou kunnen volstaan.
Je kan de broek op de naad openknippen en een stukje stof er tussen vast naaien