Mijn naaimachine naald raakt de naaldplaat en het spoelhuisje. Hoe los ik dit op?

Ik ben een beginner en ik heb een Toyota Jeans JFS18. Gisteren kwam ik erachter dat er iets mis was met de machine. Ik heb er wel even mee kunnen naaien, maar de stiksels aan de onderkant van de stof waren niet helemaal recht maar halfrond, terwijl de stiksels aan de bovenkant wel kaarsrecht waren. De naald brak omdat deze het spoelhuisje en de naaldplaat raakte. Het wiel draait ook best stroef.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (1)

Het eerste probleem betekent dat je naald krom is of er scheef in zit.
Waarschijnlijk heeft dat ook het halfronde effect aan de onderkant.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je noemt dat het wiel stroef draait, maar ik denk dat hij zwaar draait, namelijk omdat die een hele machinerie miet bewegen. En dat is waarschijnlijk heel normaal.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor jouw snelle respons. Het bleek idd zo te zijn dat de naald niet goed erin zat, maar even later tijdens het stikken raakte de naald opnieuw de plaat. Het stikwerk ziet er ook niet netjes uit. Ik raak er gefrustreerd van.
Reddie
6 jaar geleden
Misschien zit je naald gedraaid zodat je hem niet goed vast kunt zetten.
Hij moet met de platte kant naar het schroefje zitten.
Heb je niemand in de buurt die wat bedrevener is in het naaien?
Beginners problemen heeft iedereen met machine naaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb de naald goed erin zitten, maar nu is het het stikwerk dat niet netjes is. Ik denk dat ik volgende week naar een speciaalzaak ga, Nog bedankt. Mvg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lust je naaiwerk aan de onderkant?Ga evt met een proef lapje kijken hoe de regelaar staat (wielletje bovenop met cijfers)