Kan je met magneten dikke stof vastmaken?

Ik wil namelijk ipv spelden magneet gebruiken, omdat spelden sporen achterlaten op de stoffen. Welke soorten magneten kan ik gebruiken? Het moet wel echt sterk zijn, want het moet strak zitten en niet lossig.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
bamibal
6 jaar geleden
Toen ik trouwde, hebben we corsages besteld met magneten in plaats van spelden. Die bleven prima zitten op de dikke stof.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Denk ook aan klit band ?

Antwoorden (3)

Ja volgens mij is dat mogelijk, kies wel het type neodymium magneten, ze komen in vele variëteiten (zie bron)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het niet weten, maar bij een winkel met magneten zou je het best kunnen uitproberen met een klein lapje dikke stof.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat magneten ook sporen achterlaten op stof als je ze een tijdje klemt
Heb je de oplossing al gevonden? Maar misschien voor de mensen die ook op dit onderwerp zoeken alsnog een tip: https://magneetjeswinkel.nl/naai-magneten/
Ik heb deze magneten gebruikt om in de zoom te naaien. Ze zijn ontzettend sterk waardoor je vaak er maar een paar nodig hebt. Ik vond deze webshop omdat ik er maar een paar nodig heb en zij behandelen ook bestellingen van 1 of 2 magneten. Het was wel wat lastig ze in te naaien omdat de magneet natuurlijk ook vast kleeft op de naaivoet. Maar met wat handigheid is ook dat gelukt. Succes!