Hoe schilder je fijne lijntjes bij dieren voor de vacht met acrylverf?

Ik ben een vogel aan het schilderen en dan moeten die veertjes met hele fijne lijntjes. Maar dat vind ik zo moeilijk. Weet iemand hoe je dat het handigste kan doen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (2)

Het is een handigheidje waarop je even moet oefenen buiten je schilderij (b.v. op een stukje karton of afval linnen.
Schilder de achtergrondkleur van de veren of de vacht. Neem dan een wat hardere penseel (b.v. wat stugger varkenshaar) en doop die heel weinig in de verf voor de streepjes. Veeg door afstrijken zoveel mogelijk verf van de penseel. Normaal schilder je door de haren van je penseel (beetje plat) strijken in de richting van je steel. Nu moet je echter de haren wat plat duwen en TEGEN de normale strijkrichting in de achtergrondverf duwen. De ondergrondverf moet nog wel een klein beetje "soepel" zijn, dus niet helemaal droog.
Oefening baart kunst. Succes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Probeer een zogenaamde waaierpenseel. Dat geeft hele mooie lijntjes. Dat doe je dan over de basis die je al hebt geschilderd, met een iets lichtere of donkere kleur verf. Je kunt ze voor heel weinig geld bij de action kopen om uit te proberen. Bob Ross gebruikt ze ook ;)