Op welke stand kan je een camera het beste zetten buiten auto bij details?

Op welke stand kan je een camera het beste zetten buiten auto bij details? Stel je wil vreemde munten fotograferen wordt de afbeelding heel vaag met 'auto', ook na reinigen van de lens. Vandaar wat is het beste qua optie voor detailfoto's: stand portret, landschap, sport e.d.?

2 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
2 jaar geleden
Wat voor camera (en lens)?
Wellicht afstand tussen camera en onderwerp?
MrBart
2 jaar geleden
Het gaat om een Nikon Coolpix S3600 (8x zoom).

Het beste antwoord

Als ik de specs goed lees op https://www.nikon.nl/nl_NL/product/discontinued/digital-cameras/coolpix/2016/coolpix-s3600-black#tech_specs heeft de camera een Macrostand, die zou je voor munten kunnen gebruiken (scherpstelafstand vanaf 2cm). Zonder macro kun je pas scherpstellen vanaf 50cm.