All round body en lens voor reizen?

Ik zoek een lens en body die perfect is voor all round reisfotografie. Ik heb momenteel een EOS 200D met crop factor maar merk voor reizen naar canada en azie dat dit net te weinig is. Ik ben geen professional maar ben er wel veel mee bezig. Ze raden mij een 35mm of een 24 - 70mm aan maar ik denk dat ik de verkeerde body dan heb voor dit effect te kunnen bereiken met mijn cameratje. Kan u mij helpen met enkele goede budget vriendelijke (mag ietsje duurder zijn ook) body en lenzen aan te raden die ideaal zijn voor all round reisfotografie (street - landschap- ..) Ik gebruik Canon maar sta open voor andere dingen ook.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Inekez1
3 jaar geleden
Ik snap je vraag niet helemaal.
... EOS 200D met crop factor ... dat dit net te weinig is? Wat is te weinig en waarvoor? De 200D is een prima body. Waarschijnlijk heb je een lens die niet bevalt. Als je een lens gebruikt die past bij het type body, dan heb je niks te maken en geen last van de crop factor. Dat is alleen als je een lens die bedoeld is voor een full-frame-body gebruikt op je 200D body. ... verkeerde body om dit effect te bereiken?? Welk effect wil je bereiken? Wat je niet vermeldt: welke lens heb je nu? En waar zit je beperking daarbij? Wil je juist een wijdere blik? Of meer zoombereik? Of meer lichtsterkte? Of meer scherptediepte? Allemaal tegelijk in 1 lens kan niet, dus je zult ergens je prioriteiten moeten stellen. Of 2 lenzen meenemen op reis. Voordat je gaat investeren in materiaal: investeer in een (online) cursus. Volgens mij heb je geen idee hoe het allemaal werkt in de basis. Pas als je dat snapt kun je een goede keuze maken qua materiaal.
pipdietje
2 jaar geleden
50 mm 300 70 mm

Antwoorden (1)

Als je gaat reizen zou ik eerder naar een compactcamera kijken, dat neemt veel makkelijker mee dan die zware slr's.Ik heb zelf een Sony RX100 en die heeft een 24-200 lens en 1 inch sensor. Door het kantelbare scherm kun je er heel creatieve foto's mee maken in een kwaliteit die minstens net zo goed is als van een zware spiegelreflex. En je laat hem vrijwel ongemerkt aan je broekriem bungelen. "De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt" wordt gezegd en die kans wordt met een compact apparaat een stuk groter.