Hoe krijg ik 2 foto's op 1 afbeelding?

Hoe krijg ik 2 foto,s op 1 afbeelding?
nu wou ik een persoon naast een auto plaatsen
maar krijg dan de witte achtergrond persoon te zien als op een A4
wie kan mij uitleg geven a.u.b

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zoals jij het in jouw voorbeeld aangeeft wil jij een persoon naast de auto zetten alsof het één afbeelding is. Dat is goed mogelijk, maar is wél het betere Photoshopwerk. Als het een perfecte afbeelding moet worden heb je heel wat ervaring nodig.
Open beide foto's in Photoshop of een andere goede beeldbewerker.
De persoon in de foto moet je selecteren (met de selectietool a.h.w. uitknippen) en kopiëren. Dan ga je naar de afbeelding met de auto en PLAK je de persoon in de foto. Met de pijltjestoets kan je de persoon verschuiven tot die op de goede plaats staat. Misschien moet je de persoon nog een beetje groter of kleiner maken; ik gaf al aan, dat je wel ervaring moet hebben met de Photoshopgereedschappen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet de foto van het roze jasje opslaan als png. Je moet dus eerst de achtergrond verwijderen (dit kan via diverse programma's) en dan opslaan als png
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Nee, png maakt de achtergrond niet 'magisch doorzichtig. Je moet erbij vertellen dat je iets van een fotobewerking programma nodig hebt om de achtergrond transparant te maken. png, tga, tiff, psd hebben allen de mogelijkheid om transparantie mee te geven in lagen.
LeonardN
3 jaar geleden
"Je moet erbij vertellen dat je iets van een fotobewerking programma nodig hebt om de achtergrond transparant te maken" Dat staat toch ongeveer in deze zin?!:
"Je moet dus eerst de achtergrond verwijderen (dit kan via diverse programma's)"
Griffin
3 jaar geleden
"Dat staat toch ongeveer in deze zin?!:
"Je moet dus eerst de achtergrond verwijderen (dit kan via diverse programma's)""
Neehee, je kunt de achtergrond verwijderen, maar als je niet specifiek aangeeft dat je het in het alpha kanaal wil doen, dan wordt de achtergrond gewoon solide.... png formaat maakt dat niet magisch transparant voor je. Photoshop heeft wél een indicatie dat je in alpha kanaal zit te grutten, dat zijn die kleine grijze blokjes als een dambord, maar unlock je dan niet de background layer, dan is het helaas pindakaas niet transparant.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Hm ik snap de opmerking van Griffin niet. Ik geef duidelijk aan dat dat via een programma moet. Ik denk ook niet dat het voor de vraagsteller duidelijker wordt als je het gaat hebben over termen zoals "alpha" en "solide". Ben overigens ook benieuwd waar staat dat ik aangeef dat een afbeelding automatisch de achtergrond verwijderd als je die png maakt. Al bij al klopt het precies wat ik zeg. En geloof me, ik heb er echt wel verstand van ;)
Griffin
3 jaar geleden
"Hm ik snap de opmerking van Griffin niet. Ik geef duidelijk aan dat dat via een programma moet"
De crux zit 'm in WELK programma, want met mspaint kun je zulke acties zoals jij tracht te beschrijven wel op je buik schrijven.