fotografie: waarom een gele waas bij weinig lichtinval?!

ik heb een 600D van canon, en een tamron 28-75mm lens.
bij (relatief) weinig lichtinval word alles geel!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan je een voorbeeld foto plaatsen?

Het beste antwoord

Komt waarschijnlijk door het licht dat er dan wel is. Zonlicht overdag is witter dan kunstlicht. Als je bij weinig licht fotografeert is er vaak wel ergens een lichtbron: lantaarnpaal, kaars, kampvuur, gewone lamp.
Dit licht is allemaal geler dan zonlicht/daglicht. Hierdoor worden de foto's dus geler.
Dit kan je instellen door de lichtbron op 'kunstmatig licht' te zetten. Let er wel even op dat je overdag de lichtbron weer instelt op 'zonlicht', zodat die foto's weer niet te blauw worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
merci!