Zijn er speciale bedrijven die samenwerken met fotografen voor hun producten?

Zoals bijvoorveeld canvas company voor canvasdoeken.
Heb je dit ook met foto's afdrukken, houten fotoblokken? Van welke fotoproducten heb je dit nog meer?

Toegevoegd na 2 uur:
Excuses voor de onduidelijke verwijzing. Excuses voor degene die het eerste antwoord heeft gegeven en die door mijn vraag in verwarring is gebracht.
Ik bedoel: Zijn er speciale bedrijven die samenwerken met fotografen voor de producten van fotografen. Dus eigenlijk leveranciers die speciaal/geschikt voor fotografen zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het kan zo maar zijn, dat je het volgende bedoelt: Het fototoestel(product) dat de fabrikant produceert in handen van de vakfotograaf of de foto (het product) die de vak fotograaf met het fototoestel heeft gemaakt of alle twee?

Ik denk dat fabrikanten en of ontwerpers van fototoestellen heel graag gebruik maken van fotografen om te zien hoe hun product presteert in de handen van een vakman. In dit geval een vakfotograaf. Want je kunt nog zo.n goede verfmenger zijn maar dat wil niet zeggen dat je ook kunt schilderen.
Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld een fabrikant van ansichtkaarten bedoelt die heel graag samen werkt met een fotograaf die heel mooie natuuropnames weet te maken en te bewerken. Dergelijke samenwerkingsverbanden bestaan volop.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn bedrijven die zich specialiseren in procede's waarmee een fotograaf afbeeldingen kan maken op metaal en glas. Als het maar dragers zijn van lichtgevoelig materiaal.

Toegevoegd na 1 uur:
De detailhandel voor fotografie