Kent iemand enige nieuwe behandelingen van of ontdekkingen rondom behandeling van ehlers danlos syndroom (EDS) type 3?

(een familielid heeft het)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Ik heb geen direct antwoord op je vraag. Maar omdat deze vraag al een tijdje open staat, zonder reacties tot nu toe, kan onderstaande informatie je misschien wat verder op weg helpen.

Citaat van de onderstaande link:

"Een aangeboren aandoening is niet te genezen. De behandeling richt zich voor zover mogelijk op vermindering/verlichting van de klachten door middel van medicatie, fysiotherapie en orthopedie (waarbij operatieve ingrepen niet snel verricht zullen worden).

Tenslotte moet men extra aandacht besteden aan wondbehandeling en het voorkomen van beschadiging van de huid. Dit kan een aangepaste leefwijze tot gevolg hebben. Indien er sprake is van overstrekbare gewrichten is het verstandig om geen beroepen te kiezen waarbij sprake is van zware lichamelijke inspanning.

Er zijn een groot aantal artikelen beschikbaar voor leden en professionals die een goede ondersteuning kunnen bieden bij het opstellen van een behandelplan. Hiervoor kunt u ons extranet raadplegen."

Op de link, kun je veel meer lezen. Ook kun je informatie-materiaal aanvragen, en contact opnemen met de VED.
Succes!