Koorts,

Je lichaam is zo warm, dat het vanzelf probeert af te koelen door (warm) vocht te verliezen. Zweet dus.
Iemand met koorts heeft niet door dat hij of zij het warm heeft. Diegene heeft het eerder koud dan warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

koud zweet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een verschijnsel van oplopende temperatuur zijn, dus dat je koorts hebt of krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet altijd griep te zijn.
Tijdens de menstruatie komt deze combinatie ook vaak voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk weet ik helemaal niet of je een man bent of een vrouw en hoe oud je bent.

Het zou zo maar de overgang kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik heb last van deze verschijnselen. S'nachts erg zweten en dan alle dekens er af gooien, later rillend van de kou en dan de dekens er weer op. Geen koorts, geen erge dingen, alleen de overgang. Soms zelfs overdag, ik heb me er bij neer gelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevoelens kunnen dat ook veroorzaken. Als je een film kijkt die je spannend vindt, en gaat zweten, terwijl je niet diep ademt en stilzit, en het dus koud krijgt ;-)