mag een neuroloog weigeren om medische gegevens van je zelf door te geven aan de school als je zelf daar om vraagt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Het is niet eens de vraag of de neuroloog dat mag weigeren of niet; het is gewoon zijn taak niet.
Het medisch dossier is JOUW dossier en niet dat van de neuroloog of van het ziekenhuis.
Jij hebt recht op inzage in het dossier en eventueel recht op kopieeen daar van (waarschijnlijk wel tegen betaling).
Wat jij vervolgens met die kopie doet, is aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi,

De neuroloog mag weigeren, hij kan echter niet weigeren als de school informatie opvraagt met jou handtekening eronder.
Je kan ook nog altijd schriftelijk aanvragen om kopie van je dossier, het staat de neuroloog dan wel vrij om zijn eigen aantekeningen weg te halen. Ze mogen hiervoor ook kosten in rekening brengen.

Succes
noesje